maher zain-palestine will be free



beruntunglah bg org2 yg mati syahid di sana.
kita hidup yg aman ni belum tentu aman,kita mendapat keamanan dr segi zahir(luaran) tetapi batinnya atau rohaninya(dalaman) belum aman lagi.
keamanan yg Allah bg belum tentu drpd ni'mat yg Maha Esa,mungkin bala' drpd-Nya!!!
jd berhati-hatilah kita yg hidup aman kerana org yg tidak mendapat Ujian drpd Yg Maha Esa belum selamat lg.org yg telah mendapat Ujian Allah dan TELAHPUN MELEPASINYA mungkin akan selamat InsyaAllah.

PALESTIN: wahai mujahideen palestin,kami INGAT kpdmu ketika mana kamu telah diserang dan dibunuh oleh yahudi laknatullah dan sekutunya.tetapi kami LUPA kepadamu ketika mana tiada serangan daripada yahudi laknatullah.padahal kamu tetap di kepung oleh mereka dan menunggu saat untuk diserang..maafkan kami..maafkan kami!dosamu tertimbun di atas bahu kami dek kerana kelupaan kami untuk mendoakanmu,untuk menolongmu.
kami takut,kami takut di akhirat kelak kamu akan mengheret kami ke dalam API NERAKA krn kelupaan kami kepadamu sebagaimana seorang wakil mu daripada hamas mengatakan kepada kami "umat islam yg tidak membantu kami samada bantuan duit,bekalan atau doa,kami akan mendakwa kamu semua di akhirat kelak di hadapan MAHKAMAH RABBUL JALIL!!!maafkan kami yg sentiasa lupa..

Perubatan Elektronik (ecpi)

SEJARAH DAN PENGENALAN

Teknologi e=mc2=hf membuktikan setiap jisim mempunyai kembarannya dalam bentuk gelombang yang mempunyai hubung kait antara satu sama lain. Keupayaan tenaga gelombang bertindak balas terhadap sesuatu tenaga gelombang yang lain serta memberi kesan terhadap kembarannya, merupakan asas yang diguna pakai di dalam perawatan dan perubatan secara elektronik. Penggunaan teknologi ini telah terbukti keberkesanannya serta selamat berbanding kaedah berasaskan jisim yang mempunyai kemampuan yang terhad disamping menimbulkan kesan sampingan dari penggunaan jisim tersebut. Oleh yang demikian marilah kita kembali kepada asas teknologi yang bertepatan dengan fitrah kejadian manusia.

ASAS KAJIAN TEKNOLOGI PERUBATAN ELEKTRONIK

(TEKNOLOGI HF)


Perubatan Elektronik merupakan hasil kajian yang dijalankan dengan menggabungkan asas teknologi perubatan homeopathy dan sains fizik serta fitrah sesuatu kejadian. Gabungan ini telah berjaya menghasilkan konsep perawatan secara total yang mengambil kira faktor fizikal, spiritual, mental dan emosi. Konsep rawatan yang berasaskan penggunaan tenaga dan tidak menggunakan jisim sebagai perantara kepada sesuatu tenaga bukan sahaja dapat bertindak secara lebih berkesan malah ianya juga tidak menimbulkan sebarang kesan sampingan.

SAKIT DAN PUNCA PENYAKIT

Semua kejadian dijadikan mempunyai fungsi dan peranannya yang tersendiri. Bakteria, virus, kulat, parasit dan sebagainya yang dianggap sebagai punca kepada sesuatu penyakit juga mempunyai fungsi serta peranannya tersendiri sebagai agen pelerai bagi mengimbangi pusingan ekosistem. Agen pelerai ini tidak merbahaya atau tidak mendatangkan kesan buruk kepada tubuh badan atau lain-lain kehidupan yang berada di dalam keseimbangan. Ia hanya bertindak balas ka atas kehidupan lain yang berada di dalam ketidakseimbangan sesuai dengan fitrah kejadiannya. Jangkitan bakteria, virus, kulat dan sebagainya yang menyebabkan sesuatu penyakit memperlihatkan berlakunya ketidakseimbangan atau kegagalan sesuatu organ berfungsi dengan baik.

Semua kehidupan mempunyai sistem imunisasinya yang tersendiri yang dapat mengawalnya dari serangan dan jangkitan agen pelerai. Walau bagaimanapun, faktor pencemaran, pemakanan yang tidak seimbang, penggunaan bahan kimia secara berlebihan, genetik, hormon serta beberapa faktor lain telah melemahkan fungsi organ. Kegagalan organ berfungsi dengan berkesan menyebabkan berlakunya ketidak seimbangan sehingga menyebabkan ia terdedah kepada jangkitan agen pelerai yang menyebabkan berlakunya penyakit.

Proses perawatan secara total perlu mengambil kira rawatan terhadap jangkitan agen pelerai serta merangsang fungsi organ bagi membolehkannya menjalankan peranannya secara lebih berkesan.

TENAGA & 'TENAGA HAYAT'

Kajian secara biologi dan kimia menunjukkan semua kejadian mempunyai tenaganya yang tersendiri yang menjadi asas kepada sesuatu kejadian. Semua kehidupan memerlukan tenaga untuk proses tumbesaran dan penggantian tenaga. Penggunaan jisim di dalam pengambilan tenaga merupakan sebahagian dari proses metabolisme dasar di mana jisim tersebut akan diuraikan menjadi tenaga untuk dibekalkan ke sel-sel. Proses ini menjelaskan bahawa jisim merupakan perantara di dalam membekalkan tenaga yang diperlukan oleh tubuh badan.

Kajian juga menunjukkan bahawa asas kejadian asal manusia juga dijadikan dari dua unsur, iaitu unsur tanah (jisim) yang dijadikan jasad dan unsur roh (gelombang) yang menghidupkan jasad tersebut. Proses kematian sesuatu makhluk juga dijelaskan apabila berlakunya perpisahan di antara roh (gelombang) dan jasad (jisim). Keadaan ini menunjukkan perhubungan yang rapat di antara kedua-dua unsur tersebut.

Teori Rrelativiti Albert Einstein E=mc2 yang menjadi asas teknologi sehinggan kini menjelaskan bahawa tenaga hanya boleh terhasil dengan wujudnya mass (m). Kenyataan ini tidak tepat memandangkan tenaga juga boleh terhasil dari "microscopic particle" (e=hf) seperti "photon".Kajian yang dijalankan menggunakan sains fizik, matematik dan kajian terhadap fitrah sesuatu kejadian telah membuktikan setiap jisim mempunyai kembarannya (duality) di dalam bentuk gelombang (E=mc2=hf).

Kajian terhadap teknologi perubatan homeopathy yang diasaskan oleh Sir Samuel Hahnemann hasil kajian dari kitab perubatan Ibnu Sina juga menjelaskan tubuh manusia terdiri dari dua unsur iaitu tubuh kasar dan tubuh halus. Kajian beliau juga menunjukkan bahawa sebarang gangguan terhadap keseimbangan tubuh halus akan menberi kesan terbadap tubuh kasar.

Hasil dari kajian ini telah membuktikan bahawa semua jisim mempunyai kembarannya (duality) di dalam bentuk gelombang dan kedua-dua unsur ini mempunyai hubungan yang rapat di dantara satu sama lain. Asas kajian ini juga membuktikan perawatan secara total perlu melibatkan perawatan terhadap kedua-dua unsur tersebut.

tokoh ilmuan islam

Al-Razi
Nama sebenar beliau ialah Abu Bakar Muhammad Ibnu Zakaria Al-Razi. Beliau lebih terkenal dengan panggilan al-Razi. Selain dari itu, beliau lebih terkenal dengan panggilan Rhazes di kalangan orang barat. Al-Razi dikenali sebagai Galen Arab dan beliau berasal daripada Parsi. Beliau juda adalah guru kepada Ibnu Sina. Dilahirkan pada tahun 863M di Bandar Rai berdekatan dengan Bandar Teheran. Beliau meninggal dunia pada tahun 925M(312Hijrah) ditempat yang sama. Beliau mendapat pendidikan awal di Baghdad yang menjadi pusat Bandar empayar Abbasiyyah yang juga menjadi pusat pendidikan. Pemerintah islam pada ketika itu menggalakkan orang ramai dalam pencarian ilmu dengan memberi kemudahan-kemudahan seperti hospital-hospital dan perpustakaan untuk melakukan penyelidikan. Sebelum menceburkan diri dalam perubatan, beliau pernah mempelajari dalam bidang Al-quran, fekah, ilmu tauhid, bahasa arab dan hadis. Meyerhoff dalam buku Legacy of Islam menganggap beliau sebagai pengamal perubatan yang teragung dalam dunia islam malah seorang pengamal perubatan teragung di dunia .
Beliau mempelajari ilmu perubatan dengan Hunayn Ibnu ishaq, seorang pakar perubatan parsi dan India. Al-razi bertugas sebagai pegawai perubatan dan menjadi pengarah disebuah hospital di rays, Baghdad dan Parsi serta pengasas perubatan psilosomatik dan mempunyai pengetahuan yang agak mendalam dalam bidang anatomi. Beliau meneruskan tradisi yang diasakan oleh Galen bersama pakar-pakar perubatan islam pada masa itu. Buku yang telah dihasilkan adalah sebanyak 224 buku, 140 daripadanya dalam ilmu perubatan(10 daripadanya telah diterjemah kedalam bahasa Latin).
Antara sumbangan Al-Razi di dunia barat ialah Treatisnya berkenaan dengan campak cacar tulen(smallpox) dan campak biasa(measel)yang telah diterbitkan beberapa kali di Eropah hingga abad ke 18M. Buku karyanya yang terbesar ialah ensikopedia perubatan amalan dan terapeutik yang berjudul kitab Al Hawi fi Al Tibb(Liber continens) yang seberat 10 kilogram ini mengandungi 9 jilid menjadi rujukan fakulti perubatan di Paris, Perancis Pada tahun 1395M. Buku teragungnya yang kedua ialah berjudul kitab Al-mansur (Liber Medicinalis ad Al Mansorem). Ia adalah ringkas dan mengandungi 10 bab. beliau menyumbangkan kitab ini kepada gabenor Khurasan, Al- Mansur Ibnu Ishaq yang berkenaan dengan seni dan sains perubatan
Beliau memperkenalkan beberapa kaedah dalam ilmu farmasi antaranya

a)Penggunaan ubat untuk melawaskan buang air besar secara lembut(Milld purgatives)

b)Pembekaman (mengeluarkan darah) bagi kes-kes “apoplexy” (kehilangan kegunaan deria) disebabkan kepecahan urat darah dalam otak.

c)Penggunaan air sejuk bagi demam yang melarat

d)Mencipta seton (jenis benang) dan penggunaan dalam kes-kes luka.
Menurut Ali bin Abbas al Majusi yang meninggal dunia 60 tahun selepas Al-Razi kitab Al-Hawi mengandungi
a)Cara menjaga kesihatan
b)Mengubati penyakit melalui cara makanan.
c)Mengenal tanda-tanda penyakit
Sumbangan lain Al-Razi dalam perubatan islam ialah pengasingan alkohol dan mendorng kegunaanya sebagai anti septik. sebuah lagi kitabnya yang bernama kitab Al asrar (the book of secrets) telah diterjemah kedalam bahasa latin adalah sumber utama maklumat bahan kimia hingga abad 14M.

ferrari vs evo vs kancil!!!

Pada suatu petang yang hening dan sunyi di lebuhraya utara selatan kelihatan sebuah kancil putih tersadai di sebelah lane kerosakan. Ada seorang tua yang berdiri disebelahnya, pemilik kancil tu sedang berjalan kehulu kehilir cuba menahan kereta supaya membantu. Tidak ada sebuah kereta pun berhenti.

Tiba-tiba datanglah sebuah kereta evo7 berhenti di sebelah kancil tadi.

"Ada apa ni pakcik,kereta rosak ke? "tanya pemuda berusia dalam lingkungan 20an. "Ha'ah rosak" jawap pakcik tu simple aje....

"Ok, cam nie, saya ada tali nanti saya ikat kat kereta saya dan saya tarik kereta pakcik sampai tol" pemuda ini memberi cadangan.

"Terima kasih banyak-banyak nak, eeer tapi....nanti kalau pakcik rasa anak bawak laju pakcik akan hon dan bagi high beam, boleh ke"

"Ok pakcik"..Pemuda nie pun ikatlah tali kat kereta kancil didepan dan hujungnya diikat dibelakang bumper evonye. Dia pun jalanlah dengan perlahan dan berhati-hati. Dalam lima kilometer pemuda nie laju le sikit, apalagi pakcik tu pun hon dan bagi high beam la kat pemuda tu. Pemuda tu pun slowkan balik..

Tiba-tiba ada sebuah ferrari datang dari belakang dan press minyak kat pemuda evo7. Apa lagi, jiwa muda patang dicabar, dia pun tekan la minyak rapat nak kejar ferrari nie... lupa la pulak dia dengan kancil org tua yg diikat kat belakang kereta dia.

Orang tua tu punya la hangin satu badan, dia pun hon dan bagi hi beam bagai nak rak. Pemuda evo7 tu dah tak sedar dah angin punya pasal.

Kebetulan pilak polis ada buat speed trap kat bawah jambatan.

Vrooommm. bedesup peginye, ini dah lebih speed limit nie...kate polis nie..cecah 250kmj gila nie...

Dia pun contact la kengkawan dia kat depan supaya saman kereta-kereta yg laju nie...

"Over..over. .. ada tiga buah kenderaan memandu melebihi had laju, sebuah ferrari, sebuah evo7 dan sebuah lagi kalau aku cakap korang mesti tak percaye punye, sebuah kancil putih, pak haji pulak yang bawak, tengah cucuk angin evo7 dan ferari tu, bagi hon dan hi beam nak potong dua-dua tu lagi, gila kancil tu dasyat!!!'

daaaduuu,

sedikit ilmu nok di kongsi

dgn lafaz bismillah..
Assalamualaikum..

antum semua pa habaq??

mest habaq baik2 ja ya..

k..sy na bercerita nih..padaaa suatu harii...
hehe..cam na cite kat budax2 lak(tp hakikatnye kite sume mmg budax2..kalo bukan budax2 antum sume xmen game dsbagainye..kalo antum xmengaku budax2 lebih baik mengaku cepat!!)..haha..
k..take a serius...

erm...dua hari lepas..aku(bbahase aku yeww) p makan nan abg aku kat kedai(kebiasaannye kat kedai..hahaha)..time 2 abg aku na bboke pose..pendek citernye pas je abes makan,aku masok kete..
aku buka ikim.fm..ustaz zahazan ngah bg cramah..aku dengala...

die citela pasal org yg meminum arak...
beliau ckp...org yg meminum arak untuk kali pertama dan dia bertaubat..maka Allah akan terima taubatnye..selepas bertaubat org itu kembali semula minum arak untuk kali kedua dan bertaubat semula maka Allah terima taubatnye..slepas bertaubat lagi dan kembali semula meminum arak untuk kali ketiga maka Allah akan terima taubatnye lg..tetapi jika dia meminum arak untuk kali keempat dan bertaubat maka allah tidak akan menerima taubatnya..
org yg minum arak,di akhirat kelak akan minum air khabal..
(riwayat muslim)
ape itu khabal??khabal ialah air drpd nanah,darah dan sebagainya..

tambahan:
~org yg minum arak seumpama berzina dengan ibunya,makciknya
~kedudukan org yg minum arak seumpama org yg sembah berhala/dan matinya seumpama org yg sembah berhala.
drpd tambahan tersebut kite bole fikir sendiri "org yg sembah berhala" seperti ape??bg sy seperti org musyrikla..

pengajarannye jgnla minum arak...
na minum arak pon sabola..minum arak kat syurga nuu...jauh lebih sedap..arak di syurga berbeza dgn arak di dunia..

okeplah..caucaucincau dlu...na solat..moge2 Allah memberi kite petunjuk dan hidayah serta menjauhi kite drpd pkare yg haram..




daaaduuu,

produk ecpi

sy nak menegaskan di sini..ape yg sy postkan di bawah ni adalah produk halal dan tiada kompromi..hehehe..erm..dan dlm produk ECPI ni,xdak bahan kimia o bahan2 yg boleh memudharatkan..sy na bg satu kata2 yg baru sy pikir.."jika ada pelbagai penyakit,maka akan ada juga pelbagai penawar"..jadi cubalah produk ecpi ini..



http://www.blogstarz.my/marketplace/uploadedimages/833766.jpg

ECPI Water


Ecpi Water telah melalui proses Electro Clustered, Rawatan Ultra Violet, Reverse Osmosis, Pengoksigenan, Electronic Coding, Pengalkalian, Diamond Clustered, Ozon dan Berion.

Kelebihan ECPI Water antaranya adalah mampu menembusi dinding ‘intra cellular’, mampu bertindak sebagai agen pengeyah toksin, mengimbangi ‘electrolyte’ yang diperlukan oleh badan, mengandungi lebih daripda 100 pro makanan tambahan, mengandungi pro multivitamin & pro hormone, merangsang fungsi organ, merangsang kecergasan fizikal & membantu mengatasi masalah kelesuan & keletihan, membekal oksigen secukupnya kepada sel dan membantu mengatasi masalah berlebihan berat badan & tekanan darah tinggi.





















ECPI Anggun



ECPI Anggun di formulasikan dgn menggunakan inovasi teknologi spacetime(gabungan teknologi jisim dan inovasi teknologi tenaga gelombang) yg menggabungkan keseluruhan elemen dandanan dan perawatan kulit atau kecantikan di dalam satu produk sahaja.ECPI anggun menggabungkan 85jenis bahan yg terdiri drpd herba terpilih,sari buah-buahan,multivitamin serta dipertenagakan dgn ribuan tenaga gelombang bg penjagaan dan perawatan kulit & kecantikan.

FUNGSI ECPI Anggun

Dandanan kecantikan
~
ECPI anggun produk lengkap yg mjadikan proses dandanan sgt muda.

pERBERSIH mUKA
~memerangkap dan menyerap kotoran serta minyak.menjadikan kulit lebih bersih dan segar.

skrub
~
bg menanggalkan sel2 kulit mati

pelembab
~
bahan semulajadi dgn tenaga gelombang bg mengawal kelembapan kulit

penyegar
~membina keanjalan kulit(insyaAllah)

bedak asas
~menghasilkan bedak asas secara semulajadi.gosok perlahan2 secara berterusan dan ia menimbulkan kesan meratakan warna kulit muka secara natural (insyaAllah)

perawatan masalah kulit
~mengatasi masalah jangkitan virus
~mengatasi masalah jangkitan bakteria
~mengatasi masalah jangkitan fungus
~mengatasi masalah jangkitan alergi
~mengatasi masalah gigitan serangga
~
mengatasi masalah resdung
~
mengatasi masalah gatal2 kulit
~mengatasi masalah masalah panau
~
mengatasi masalah kurap
~mengatasi masalah jerawat
~mengatasi masalah jeragat
~berperanan sebagai agen anti ageing
~mengurangkan garis2 kedutan
~melembut dan melicinkan kulit
~meningkatkan keanjalan kulit
~melindungi kulit drpd pancaran matahari
~menegangkan kulit
~mencerahklan kulit
~menanggalkan kulit mati
~menghilangkan kesan parut
~melancarkan perjalanan darah
~merangsang fungsi kulit
~mengembalikan keseimbangan fungsi kulit

(untuk pengetahuan,sy penah pakai anggun ni..sbb mase dlu sy ade penyakit gatal2 kat pipi2...mule2 kecik..lame2 ia merebak naik ke telinga...pas2 abg sy suh sy cube anggun ni..Alhamdulillah dgn izin Allah sy sembuh...dan penyakit kat celah kangkang pon da elok jugak(sng kate kurapla,watpe nak malu bgtahu,mmg 2 satu penyakitkan..heehee)...sbb aggun ni membuang bende2 kotor kat dlm badan kite..sy pakai sebotol je..2 pon xabes..pas elok troz lupe..ish3..2la..melayu mudah lupe..hehehelikopter..)




Holistic Bath

Ia mengandungi kod kod elektronik dari bahan bahan yang secara sejarahnya terbukti dapat membantu meningkatkan tahap kesihatan disamping mengekalkan dan meningkatkan kesihatan semulajadi. Teknologi e=mc2 =hf membuktikan setiap jisim mempunyai kembarannya didalam bentuk gelombang yang mempunyai hubungkait antara satu sama lain.Keupayaan tenaga gelombang bertindakbalas terhadap sesuatu tenaga gelombang yang lain serta memberi kesan terhadap kembarannya, merupakan asas yg digunapakai di dalam perawatan dan perubatan secara elektronik .

Penggunaan teknologi ini telah terbukti keberkesananya serta selamat berbanding kaedah berasaskan jisim yg mempunyai kemampuan yg terhad disamping menimbulkan kesan sampingan dari penggunaan jisim tersebut. Oleh yang demikian marilah kita kembali kepada asas teknologi yang bertepatan dengan akidah dan fitrah kejadian.

FUNGSI KHUSUS

  • Menghilangkan kekotoran dan bintik hitam
  • Melindungi kulit dr jangkitan kulat dan bakteria
  • Menyegarkan tubuh badan
  • Mencergaskan minda
  • Mencerah serta melembapkan kulit *Melembut dan melicinkan kulit
  • Menyegarkan kembali kulit yg kusam
  • Menghilangkan masalah bau badan
  • Mencegah kulit dr berkedut
  • Mencegah penyakit kulit
  • Membantu merawat masalah kelemumur
  • Mengatasi masalah gatal kulit kepala

Harga : RM29.90
250ml

E eye care

http://4.bp.blogspot.com/_CLm5Ji3bkQQ/Sobs4XiCAyI/AAAAAAAAABM/1VnfG65hCfY/s400/eye+care.jpg

Dihasilkan dengan menggunakan teknologi terkini yang berasaskan tenaga gelombang (e=hf) ia mengandungi semua bahan yang diperlukan untuk mengekalkan mata yang bersih dan sihat. Teknologi hf berkeupayaan membekalkan tenaga yang diperlukan dengan selamat dan berkesan bagi membantu pulih gejala yang terdapat pada mata yang tidak sihat. Gelombang tenaga akan dipancarkan kepada ‘ Centrel Nerve System’ untuk merangsang fungsi organ melalui proses ‘potential difference’.

Mata merupakan organ yang penting. Adalah penting untuk kita mengamalkan satu rutin penjagaan mata untuk memastikan mata kita sentiasa bersih dan sihat. E eye care adalah titisan penjagaan mata yang tidak mengandungi sebarang bahan kimia. Ia membantu mengekalkan kesihatan mata tanpa kesan sampingan. Sama ada dari kesan alergi, asap, iritasi dari persekitaran atau keletihan mata pada kerja komputer dan sebagainya. E eye care adalah untuk anda.

Fungsi Khusus

  • Membantu merawat kemerahan mata.

  • Melegakan hypersensitiviti kepada cahaya.

  • Melegakan ‘ Conjunctivitis ‘.

  • Melegakan mata yang penat dan tidak bermaya.

  • Melegakan kekaburan dan kekejangan pada kelopak mata akibat dari penumpuan yang lama ketika memandu malam dan kerja-kerja komputer, menjahit dan membaca.

  • Membantu melegakan kekeringan mata.

  • Melegakan ketidakselesaan pemakaian kanta mata.

  • Melegakan simptom alergi.

  • Melegakan, melapisi dan menjaga mata dari iritasi.

  • Membantu merawat rabun warna.

  • Membantu merawat masalah rabun jauh dan dekat.

Cara guna :

Satu titik pada kedua-dua belah mata 2 kali sehari.

Peringatan :

  • Simpan ditempat sejuk dan kering. Elakkan dari pancaran sinaran matahari dan jauh dari punca dan peralatan elektrik berfrekuensi tinggi.

  • Tanggalkan kanta lekap sebelum guna.

  • Jangan gunakan jika kandungan berubah warna.

  • Jangan sentuh tempat titisan untuk elakkan cemaran.

  • Tutup selepas guna.

untuk keterangan lanjut sila hubungi dr yuzo/yusof:0179747173
kami stokis di bahagian Rawang



daaaduuu,

WAHAI WANITA

(minx maaf kalu terasa dgn kata2 ini..ttp ini untuk menyedarkan kamu sebagai kaum hawa..moga2 Allah memberi petunjuk dan hidayah)
WAHAI WANITA

Wahai wanita tidak bertudung,
Sungguh cantik alunan rambut mu,
Bebas menggerbang kemas terikat,
Terserlah di bawah cahaya mentari,
Mentari dunia yang tak sehebat neraka,
Iaitu api yang kan membakar rambut mu,
di hari akhirat hari penentu,
maka hanguslah segalanya,
hilanglah cantik alun rambut mu,
tiada lagi yang menggerbang,
tiada lagi yang terserlah.
Oleh itu jadikanlah diri mu,
Sebahagian daripada wanita-wanita yang bertudung.

Wahai wanita yang bertudung,
Sungguh cantik alas kepala mu,
Ringkas pendek tersempang rapi,
Tersembul jambul tertutup dahi,
Terserlah lah bentuk tubuh,
Mengapa tidak dilindungi?
Rimaskah dengan tudung labuh ke dada?
Panaskah dengan pakaian sedemikian rupa?
Tidakkah kau ingat,
Kepanasan api neraka itu lagi hebat membakar,
Menjilat rentung kesemua mereka yang ingkar,
Mereka itu wanita yang tak bertudung,
Kau tidak ubah seperti mereka walau bertudung,
Oleh itu jadikanlah dirimu,
Sebahagian daripada mereka yang bertudung,
Bertudung labuh hingga ke paras dada.



Wahai wanita bertudung labuh,
Sungguh cantik terlindung rambut mu,
Sungguh ayu tertutup bentuk tubuhmu,
Yang terzahir jelas gaya kesopananmu,
Mengaburi segala yang tersirat di hati,
hanya diri sendiri yang menghakimi,
mungkin suci ikhlas kerana Illahi,
atau berdebu dengan sebab duniawi,
riak wajah nampak tawadhu’,
riak jiwa rupanya menunjuk-..nunjuk,
alangkah ruginya andai benar begitu,
kerna azab masih tak terlepas dari mu,
serupalah sahaja diri mu ditunggu,
diseksa tidak ubah seperti wanita tak bertudung,
sama dengan mereka yang menyempang tudung,
oleh itu jadikanlah dirimu,
sebahagian daripada mereka yang bertudung,
bertudung labuh hingga ke paras dada,
tersemat jua bersamanya rasa taqwa.

Wahai wanita yang bertaqwa,
Andai kau telah sampai ke tahap ini,
Dengan akhlak mahmudah terpahat di hati,
Syariat islam sebati dalam diri,
Maka layaklah dikau mendapat ganjaranNya,
Yang dijanjikan di akhirat nanti,
Dan tatkala di dunia ini lagi,
Muslimah solehah kau digelari,
Menjadi idaman setiap muslim soleh,
Yang sukar sekali untuk diperoleh,

Wahai muslimah solehah pula,
Jadilah mukminah mujahidah,
Mujahidah yang akan menyeru,
Agar ditinggalkan dirinya yang dahulu,
Mujahidah yang akan berdakwah,
Agar diri dan umat berubah,
Mujahidah yang akan mengajak,
Agar islam kembali tertegak.

Dengarlah wahai wanita..
Sahutlah seruan ini..


daaaduuu,